Monday, May 3, 2010

Balik Kampung

Saya baru pulang ke Kuala Lumpur selepas beberapa hari balik kampung. Di Terengganu. Dengan membawa bersama rakan dari Temerloh yang sangat obses dengan fotografi dan pantai, saya berpeluang mengikuti sesi pelancongan ke beberapa tempat menarik bersama beliau.
Baru saya tahu yang banyak lagi destinasi-destinasi 'umppphh!' yang saya sendiri belum kunjungi di negeri saya sendiri. Agak malu rasanya di satu-satu tempat tu, saya punya keterujaan melebihi beliau. Saya hanya mampu memerahkan muka sambil buat-buat tahu serba serbi.

Antara tempat yang sempat kami singgah adalah Pantai Teluk Mak Nik, Taman Rekreasi Bakau Tinggi, Pantai Kemasik, Mesra Mall Kerteh, Pantai Kelulut, Hutan Lipur Sekayu, Masjid Kristal, Masjid Terapung Kuala Ibai, Noor Arfa Craft Complex, Pantai Batu Burok dan Perkampungan Keropok Lekor Losong. Waktu ketibaan yang saya jangka kira-kira pukul lapan malam sangat meleset jadinya. Untuk makluman, perjalanan kami dari Kemaman ke kampung saya mengambil masa lima jam, tiga jam melebihi waktu piawaian biasa dek aktiviti singgah 'sekejap-sekejap' dari satu pantai ke satu pantai. Oh. Sangat obses beliau ini.

Sangat banyak pengalaman saya dua tiga hari ni. Lain entry insyaallah saya ceritakan. Belum cukup rasanya cuti empat hari. Banyak lagi dalam perancangan saya yang belum sempat dilaksanakan. Lebih-lebih lagi ke wilayah utara. Tetapi Alhamdulillah juga misi wajib saya tetap terlaksana.



Tak cukup di Pantai Batu Buruk, acara makan celup-celup tepung di'repeat' lagi
di Teluk Ketapang esoknya. Sedap tak patut.
Nak-nak musim candat sotong sekarang. Memang terbaik dari ladang lah!
Yang baju hitam tu saya lah~

No comments:

Post a Comment