Wednesday, April 14, 2010

Dari Alor Teratai Ke Geliga


Assalamualaikum w.b.t

Kampung Alor Teratai merupakan wilayah yang paling utara manakala Geliga pula adalah bandar utama yang paling selatan dalam Negeri Terengganu. Kalau tak percaya sila Google-Map kan saja. Zaman sekarang, penggunaan atlas ataupun globe besar atas meja guru besar sudah kurang relevennya. Sama juga dengan kempen2 pelancongan. Pakai blog pun boleh. Blog ni contohnya. Isyaallah~

Tak usahlah pikir saya mencarut pula dengan meng'anu'2 kan URL blog ini. Itu nama asal Terengganu. Sape2 yang tak tahu sila tutup muka bawah bantal segera. Ada lagi beberapa teori lain yang saya pun tak pasti mana satu paling tepat dengan keberhasilan perkataan Terengganu tu sendiri. Antara nya; Terang Ganu, Trangkanu dan Pingyin. Tak perlu lah bertanya kepada saya apa-kenapa-macamana. Lebih afdal bertanya pada Encik Google sahaja. Baru nampak kontemporari sikit.

Oh. Ini entry pertama. Tak perlu lah saya taip panjang2. Banyak entry lagi saya kena buat ni. Tapi bukan sekarang lah. Sila datang lagi lain hari.Semoga tuhan kurniakan kekuatan dan kerajinan kepada saya dalam kehidupan seharian.
Dan juga Peliharakanlah Terengganu ya Allah~


Yang bertanda A tu adalah kampung saya.



3 comments:

StingRay said...

bila tgk map tu..baru tau..

ganu ngan kl dekat je.




Panjang satu jari pun tak sampai.

paiseh said...

hahaha.. terer sungguh kamu melawak ye jamil~

Che Hassan said...

IN IN IN INSYAALLAH

Post a Comment